Alla inlägg under augusti 2007

Av kajsa - 31 augusti 2007 13:46

endast 2 timmar och 15 min kvar tills denna arbetsdag är slut.


Kvällen är faktist väldigt ovetande i denna stund, vi hade bestämt att vi skulle åka till landet, så att Zäta får bekanta sig med vårt helg boende. Men Elin och Rickard bjöd över oss ikväll, på en liten Get Togheter som hon kallade det :)


Så jag vet faktist inte rikigt vad vi skall göra ikväll, imorgon hade vi tänkt att åk till Netti på hennes valp träff, men jag vet inte rikigt om vi kan det om vi inte skall till landet. Eftersom Daniel och Tony skall till Tarja senare på eftermiddagen för att lämna present .

Så lördag kvällen, vet jag faktist inte om jag får spender ensam.

Eftersom daniel kan säga en tid (han säger 18.30) men dom kommer antagligen att komma senare än så. :/


Söndag skall jag och Andi träna kl 16.00

Och innan dess skall jag försöka få daniel till botaniska trädgården vid natur historiska museét, emelie & peter hade varit där i helgen, och det var tydligen jätte fint.


Av kajsa - 31 augusti 2007 09:59

idag fyller min kära mor år.

GRATTIS! =)

Har skickat ett sms, tänkte ringa lite senare idag och kanske sjunga för henne.

min mamma är verkligen världens bästa. :)



Puss på dig

Av kajsa - 30 augusti 2007 13:26

Av kajsa - 30 augusti 2007 13:10

Har med mig Zäta till jobbet idag, eftersom D är borta hela dagen, till sent ikväll. Så blir det ett väldigt springande fram och tillbaka. Just nu ligger han och sover, väntar på H som skall komma tillbaka, så att vi kan gå ut och kissa.


hm, det går nog ganska bra med min vikt, vägde mig hos Gunilla i måndag, då hade jag gått ner 1 kilo sedan sist jag vägde mig. Och jag har inte ätit kolhydrater på ganska länge nu, ( okej 2 mackor i tisdags) idag har/ska jag äta:

 2 ägg till frukost & 1 äpple.

1 påse Cesar sallad & en halv avokado

och lite nötter

mellan mål, skall jag äta den andra halvan avokado tänkte jag.

Ikväll blir det Lövbiff i cremefraice saffran och tomat, och lite råris.

Gör broccoli till också, så äter jag mest det.


E kommer i eftermiddag till mig, så skall vi Äta tillsammans,

kolla på film, och det blir väl antagligen några runder med Z.


Mmm, har hittat höstens kappa.Zooma

Av kajsa - 29 augusti 2007 08:52

I torsdags eftermiddag åkte jag hem till emelie, vi åt, drack kaffe och åt choklad, packade in oss i bilen och begav oss till Norrtälje för att hämta vår lilla voffsing. Det skall tillägas att daniel var på Styrelsemöte, därför han inte kunde följa med.

När vi kom fram, busade vi med honom, och sen satte vi oss ner och pratade jag skrev på massor av papper osv, sen pratade vi lite till, sen var det dags att åka hem vid ca 22:15 Zäta var jätte duktigt, sa inte ett ljud på hela bilfärden.

I fredags var jag ledig, då sov jag och Zäta mest hela dagen, var ute och åt. På kvällen var vi på kräftskiva. Sen i lördags var vi hos robert och åza, för olivia hade kalas, vi hade volleyboll i poolen (30 grader) och sen åt vi lite, sen badade vi lite mer. Och sedan var det dags för middag. Gott =)


Vi åkte hem ganska tidigt, kollade på en film och sov sedan, söndags  var vi hos emelie och peter och fikade, men stannade inte länge, jag mådde inte så bra =( var ledig i måndags också, då var vi ute 2 lång runder, var hemma hos gunilla och fikade och satt och prata, sen på kvällen var jag & daniel ute och sprang m zäta.

Nu är han hemma, daniel har precis varit ute med honom.

Av kajsa - 22 augusti 2007 08:33

CC Skyes underbara doublewrap armband i svart   

2 250 kr

cc skyes doubelwrap armband med 18 karatsguldplänering!



i love it, i just love it!

Det är inte ofta jag VERKLIGEN vill ha något smycke osv.

Utan jag brukar gå runt och strosa lite och se vad jag hittar, och köper det sen!


Men detta armband har jag letat efter med ljus och lykta.

Har velat ha det sedan början av året.

När vi hade kräftskiva för 2 veckor sedan, kom Tina med 2 stycken,

2 stycken!!!!

Jag frågade ju givetvis vart hon hade köpt dom och svaret blev: i NY!

Blää, tänkte jag!

Och vad snubblar jag inte in på idag, Kyssjohanna.se och hittar till min förtjusning armbanden!


God lord you saved my!

Av kajsa - 21 augusti 2007 15:19

hm, planen sprack igår. jag lovade mig själv att städa!

Men jag kom hem, tog in posten, bytte om, gick ut och sprang och gick i 1 timme, det var väldigt skönt. När jag kom hem tog jag en dusch, sen pratade jag med mamma, sen lagade jag mat.


Sen slappade jag i soffan, och när daniel kom hem 19:45, så åt han, sen kollade vi på Oceans 13, och sen på Las vegas (torsdags avsnitt, eftersom ingen av oss kommer kunna se detta)


Idag, skulle vi egentligen hem till Robert & Åza (kväll) och köra Korv kväll, med korvarna jag och daniel handlade på Öland och bada i poolen, men nej dom skulle städa huset.. Det tyckte jag var väldigt tråkigt, om jag själv får meddela!


Men

Av kajsa - 20 augusti 2007 13:07

veckans aktiviteter efter 16:00 


måndag: städa städa mycket möjligt att jag putsar fönsterna i vardagsrummet, och göra mat. Idag blir det kotlett med coleslaw


tisdag: ta mig en liten promenad om vädret tillåter, kolla in lämpliga ställen att promenera med hunden, för dom korta sträckorna, då blir det nog chili con carne (det går ju mot hösten)


onsdag: jag och lilla andrea skall ta tag i våra liv, och åka och köpa årskort på friskis och svettis och sen träna lite.. Kanske börjar med gymmet den dagen?


torsdag: HUNDEN SKALL HÄMTAS. fast det kommer att bli sent. eftersom hon som har hundarna skall på utställning, och kommer att komma hem ca 20-21. Men jag skall ringa henne hela dagen, och se vilken tid. Då kommer jag att emelie åka i väg till norrtälje, och hämta voffsigen.


fredag: Jag vet inte om det blir kräftskiva????? annars blir det middag hos peter och emelie.

Jag vet inte om jag skall vara ledig, skall höra idag, om jag kan vara ledig fredag/måndag så att jag kan vara m hunden dom första dagarna och helgen och så där.

Tänkte faktist skicka iväg en förfrågan nu på en gång.


Lördag: vet ej, antagligen åker vi ju till landet. Myser till det med hunden


Söndag: skall föreslå för daniel att vi åker till djurgården och går en härlig promenad med hunden, och leker i gräset.

Naranja valp livsnjutare 002

Där har vi han, Z

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards