Alla inlägg under november 2007

Av kajsa - 29 november 2007 09:19

                                            


 Idag skall det julpyntas på jobbet, efter lunchen skall jag och ann-marie testa alla adventssljustakar och fram med lilla trädet, julduken osv.


Det skall bli så mysigt här, undra om den kommer någon gran hit iår, så man får vara med och klä någon gran (skall ju inte ha någon hemma!)



JUL JUL, STRÅLANDE JUL!



                                  

Av kajsa - 29 november 2007 09:14

I förrigår mådde jag lite halvtaskigt på eftermiddagen men tänkte inte så mycket på det, igår när jag vaknade gick jag upp och duschade, sen somnade jag i sängen igen med morgon rock och handduken i håret, alltså jag var sjuk!

Sov då ifrån 6:15 till 9:50, då gick jag ut med zäta och sen in och tittade på våra bästa år, åt lite lite gröt, helsike vad jag mådde illa. Sen vilade jag i flera timmar, vid 14:15 gick jag en lång promenad med zäta, jag tänkte skall jag spy så spelar det ingen roll om jag gör det hemma eller om jag är utomhus. Så jag var ute en lång rund till 15:05, det var jätte skönt att gå även om allting är jobbigt när man mår dåligt.


Så äntligen fick zäta en ordentlig runda (lite halvsvårt att gå runt sjön vid halv 5 tiden, så jäkla mörkt)

På kvällen åkte jag och handlade mat (kylskåpet ekade när man öppnade)

Och så julpyntade jag lite grann, strök gardinner och julduken osv.


En mysdag skulle jag nog kalla det, idag blir det hem och städa, det blev inget sånt igår, tvättade lite, har 3 maskiner kvar, men bara 40 och 30 tvätt, skönt

Av kajsa - 27 november 2007 10:38

Igår pustade jag alla fönsterna i lägenheten så nu skiner dom som aldrig förr.


E ringde mig igår och frågade om jag kunde följa med henne till doktorn 17:20, offcourse att jag gör det. Så jag tar en promenad med zäta direkt efter jobbet och sen lämnar han hos daniel, sen bär det av mot odenplan, sen snabbt hem (hoppas det inte tar allt för långt tid där) laga mat, fixa dona, städa, plocka..


Somna

Av kajsa - 26 november 2007 14:19

Nej andrea var visst inte på att träna idag, hon har slarvat bort sina gympa skor, jag som var så jävla på! Haha nej det var jag inte, skall på visning på Åkeshovsslott ikväll, så det blir lite körigt, fan också..


11.15 hade jag tid på röntgen inne i stan, Gunilla följde med dig och ett ultraljud utfördes, (behövde inte ta någon spruta, puhh)

Och när han var klar konstaterade han att sköldkörtlen var okej, inga problem, normal osv. Alltså ingen struma, skönt!

Vill inte bli medicinerad hela livet, så idag skall jag fira med lite uppackning av helgens väskor och en titt i källare efter julsakerna.


Mycket trevlig dag på Er käraste, tror inte jag orkar skriva mer idag.
Har nog inte mycket att rapportera.


Skall ut med zäta nu på en liten kisseri promenad tror jag, sen skall jag nog bara sitta och slö surfa, finns inget att göra här på jobbet idag, och det har ringt ett samtal här i 3 telefoner sedan lunch.


Adjö

Av kajsa - 22 november 2007 08:33

I juli (tror jag det var) köpte jag och andrea träningskort på Friskis och svettis för företagets pengar :( Och hur många gånger har vi tränat?
ca 4-5 ggr, kortet går ut den 31/12.


Detta känns fruktansvärt pinsamt, jag har jubra undanflykter till dom flesta gångerna, och det är att jag har jätte problem med min hals och har ont väldigt ofta (håller på att utredas hos läkare nu äntligen) och då vågar jag inte träna.. Men nu har jag varit frisk i snart 1½ vecka, jag tror att måndag blir det ett litet pass och träning nu fram över.


Det är jobbigt på vägen ditt, men när jag väl är det är det jätte skönt.

Och det är så bra i fridhemsplan, är passen uttagna kan man ta en sväng på gymet.


så andrea, är du på?

Av kajsa - 21 november 2007 15:56

jag skulle vilja tipsa er om en härlig blogg, hon skriver om sitt härliga familjeliv och sina underbara barn, dess små underbara liv som säger och gör alla möjliga roliga och tokiga grejor, och jag är helt stört förtjust i båda två, dom är dom bästa barnen i världen


läs åzas blogg här:

www.aremyr.bloggagratis.se

Av kajsa - 21 november 2007 15:49

Jo men absolut att den är det, vinter är ju fantastik på många olika vis.


Men inte med mörkret och jobb, det går bara inte hopp.

Varje dag när klockan slår ca 14.00 håller jag på att somna, jag går liksom in i dvala, jag är inte produktiv, jag gör inte mycket nytta och jag verkar inte har något viktigt att göra, jag sitter och försöker hålla ögonen öppna så gott det går, jag häller i mig kaffe för att försöka klara det.

Och när dagen går mot sitt slut 15:30 då är det rikigt illa, då brukar jag tänka på dom som börjar jobba LITE senare än vad jag gör, och slutar vid 18-19, herregud, jag skulle ligga på skrivbordet och snarka högt.


Jag klarar inte detta, hur skall jag kunna byta jobb? Inte många som stänger klockan  16:00!


Jag väntar på spänning på besked om ett jobb, men är det fast på ett kontor eller skall jag behöva åka runder olika månader, hur skall vi då kunna placera Zäta på något dagis.



Fortfarande ingen som vill skriva någon lite kommentar till mig?


pinsamt

Av kajsa - 21 november 2007 10:44

dåligt, kajsa mycket dåligt.

Jag kom hem vid 19:00 tiden igår, inte ställer jag väl mig och lagar en gryta då.

Nej det blev en tripp förbi ulvsunda sushi (kallar den det vet inte va den heter) och köpte på mig lite, kom hem och dukade upp.

Mm det var gott, daniel gillade nog också att det blev köpt mat så hann slapp sitta och vänta.


Idag till lunch orkar jag inte gå och handla, jag har varma koppen här på jobbet för sämre tider, idag är det en sån där; sämre tider.


Skall värma två påsar och skicka ner några brödskivor i brödrosten.


I eftermiddag skall jag gå ner  i källaren och hämta resväskan, och tvätta lite till, sen måste jag nog åka till Ica alvik ikväll och hämta ut biljetterna och köpa på mig några tidnigar till på fredag, se och hör och några bröllopstidningar, godis och frukt.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards