Alla inlägg under april 2008

Av kajsa - 30 april 2008 12:54

Idag är det valborg, och vad är inte trevligare än att gå och titta på en liten brasa?
Klockan 20:00 skall jag bege mig till Riddersviks gård och titta på deras brasa tillsammans med Emelie, åza, olivia och irmelin. Där skall vi äta lite korv och sen går vi hem till åza och och äter lite mat där och dricker vin osv.


Skall bli riktigt trevligt, hoppas jag får ta med mig lilla vovven, måste höra med åza så han slipper sitta ensamen hemma på självaste valborg, haha..


Hm, dom här på detta stället jag är på pratade imorse om att försöka stänga växeln klockan 15.00 för det ringde inte ett samtal, men tror inte det går så bra. ingen har sagt något iaf, men man kan alltid hooppas, isåfall är det bara 2 timmar kvar, annars 4 långa... :( Fy vaa tråkigt..


Av kajsa - 29 april 2008 09:55

igår fick jag reda på att jag fick nytt jobb, jag börjar där redan på måndag kl 8.00, stället verkar jätte bra och ligger vid medborgar platsen.

ingen är lyckligare än jag.

Även om min nuvarande arbetsgivare blev JÄVLIGT sur, men det är inte jag som har skrivit att avtalet går ut på onsdag 30/4, jag har tjatat om ett nytt avtal, men inget är skrivet..


Så att på måndag börjar jag jobba med felanmälan igen, wihooo =)

Av kajsa - 28 april 2008 14:15

jag tror ju inte att aruba blir så fel heller:



och las vegas var ju inte heller fel, ceasars palace var helt underbar:


Av kajsa - 28 april 2008 14:07

jag har sån ångest för att vi inte skall åka till frankrike-cannes i sommar.

Vi har varit där 4 år i rad, men inte denna sommaren.

Det känns riktigt jobbigt, jag älskar denna lilla staden, eller lilla och lilla..

Shoppingen är bra, straden är perfekt, området är suveränt, maten är underbar, folket är hur mysiga som helst..


Men i år var vi i Las vegas ( 3 veckor sedan) och i augusti skall vi åka till Aruba i 2 veckor jag och daniel..

Men så har jag väl sagt till daniel att det känns jätte jobbigt att inte åka ditt iår, och jag tror att han också känner så, så han försökte pracka på mig en weekend till cannes, men jag tror bara att det blir värre, tors-sönd.

jag vill ALDRIG åka därifrån..

 G & T skall nämligen spendera 3 veckor där nere!! fy fan.


Tänkt att gå en stund på croisetten, ta en kaffe.

Gå till stranden bada lite i havet (även om det inte blir så mycket, så kaalllt)

Gå en sväng i affärerna, gå upp på hotell rummet byta om, gå på en lunch och sen till poolen, vila och sen på en härlig restaurang..

Mina favorit ställe i Cannes är:

Carlton

Gaston, Gastonett

La Grand Meré på torget.

Vila Delysé

Croisetten

Små cafeérna

Stranden

"mina & daniels affär" allt möjligt, porslin, möbler, lampor.

Helt underbar affär.


Av kajsa - 28 april 2008 09:39

måndag: träna 18.00

tisdag: långpromenad på kvällen

onsdag: träna efter jobbet

torsdag: långpromenad

fredag: ingenting

lördag: långpromenad eller träna

söndag: långpromenad eller träna.


På lördag och söndag är det lite speciellt där kan man välja

antigen tränar man eller så går man en promenad, det som görs på lördagen

görs inte på söndagen.. Så går jag på lördagen på tränar jag på söndagen..


Hur tycker ni att det låter?

Av kajsa - 28 april 2008 09:31

I fredags när jag slutat åkte jag hemåt, daniel hämtade mig i alvik och så åkte vi hem och byte om, sen åkte vi in mot stan och åt på en italiensk resturang, maten var god men det var så mycket sorl och eko i lokalen så det var jobbigt att sitta kvar, så vi bestämde oss för att ta kaffe någon annan stans, så vi gick till bistro jarl och tog en kaffe och rom där, sen åkte vi vidare till La Habana på sveavägen och tog varsin drink :)

Drack någon choklad och rom drink och daniel givetvis Mohito.


Sen var det dags att åka hem och spela mario kart, lite svårt efter 1 flaska champagne, 1 flaska vin och drink..

På lördagen åkte vi in till stan och jag handlade lite skor och ett par byxor, en present sen åkte vi hem en stund, sen åkte vi till emelie och peter och fikade, vid 15.30 åkte vi hem och vilade en stund och vid 18.30 åkte vi till Carro där vi åt jätte god mat och hade trevligt, blev dock ganska tidigt då vi höll på att somna i soffan alla 3 vid 11 tiden..


I söndags vaknade vi 8.30 Korts i taket, väldigt sent och så åt vi frukost och sen vid 9.30 åkte vi till landet där zäta fick springa och leka, vi gjorde i ordning grillen och grillade ostfylld fläskfile och grekisk sallad till, mmm va gott det var, sen gick vi och kolla på husvisning i stugan mittemot, den skall nämligen säljas..

vid 16.00 åkte vi hem och lämnade av zäta så åkte vi och handlade lite på city gross, sen spelade vi lite mario kart till och så lagade vi vårrullar och ris och dushcade zäta, jag somnade pladask 21.15 daniel somande vid 23.30


Idag skall det tränas vid 18.15 tiden

Av kajsa - 25 april 2008 14:32

jag säger välkomen till det härlig vädret.

Det kan inte vara annat än underbart, glad och pigg hela tiden.


Denna årtiden är ju helt fantastik när det är så fint väder.

Ikväll blir det middag på Capri vid östermalm, italiensk restaurang..


Skall bli mysigt och gott framför allt, skall nog ha carpaccio det var så länge sedan och sedan säkert den obligatoriska oxfilé pastan som jag äter väldigt ofta på italienska resturanger..


Funderar på att åka in till stan direkt och möta upp dom andra senare,

skall vara på restaurangen halv 7..


Nu är det 2 ½ timme kvar på arbetsdagen, det går snabbt här och samtalen har varit bra fördelade idag, några på kö någon gång, men inte så farligt.

men nu på eftermiddagen blir det nog ganska lungt, säkert många som går hemtidigt och vill ha en härlig kväll i trädgården med grillning.


OCH JAG FÖRSTÅR DOM.

Av kajsa - 24 april 2008 14:33

Då sviker det ej .

Skall nämligen på jobb interjuv imorgon på lunchen.


För ett fastighetsföretag, väldigt lik det som jag jobbade med förut.

Skall bli hur spännande som helst.


Lycka mig till

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards