Alla inlägg under september 2007

Av kajsa - 28 september 2007 11:18






Av kajsa - 28 september 2007 09:49

Dagen igår började som vanligt 07:00 på jobbet.

Inget ovanligt, åt lunch 11.20 (haha) Sen gick jag ut med Zäta.

Och vid 12.30 bar det av.


Vi åkte in till hornstull, och jessica fattade fortfarande inte vart vi skulle.

Så vi närmade oss stället, och jessica brast ut, SKALL VI DANSA MAGDANS?

Alla började skratta, in kom vi, och jessica förstod att hon skulle ha magdansös dräkt på sig, och blev hon både lite sur och förnärmad, men efter lite tjat, så vi hon på sig den :) Vacker som en dag.


Vi andra hade sjalar runt midjan med såna där grejor som pinglar när man rör sig. Vi dansade i 1½ timme, rikigt roligt. Jessica fick uppträda för oss andra på slutet.

Efter det åkte vi och handlade lite, när vi kom tillbaka till jobbet, gick vi tjejer in i bastun, åt tårta frukter kex och ost, några bastade. Men eftersom vi har en liten voffsing som måste ut, så gick vi en lång runda, kom sen hem, och då gjorde jag mig i ordning hemma, gick sedan tillbaka till jobbet där vi pratade lite, och begav oss sedan mot stan vid 17.30


När vi kom in så gav vi jessica sin present, korg med spa grejor och ett album som jag har gjort, och alla andra skrivit fina söta små texter till jessica. Hon öppnade första sidan och blev väldig ledsen. Så hon stängde den igen och skulle läsa när hon kom hem, det gjorde hon rätt i :)


Hon uppskattade denväldigt mycket, och kvällen (och hela dagen) blev väldigt lyckad och jag tyckte vi hade det rikigt roligt.

Jag och daniel åkte hem vid 9 tiden, då vi hade en voffse som väntade snällt på oss.

Av kajsa - 26 september 2007 08:36

Denna veckan har varit katastrof på tränings fronten, usch.

Ingenting alls, så därför har jag bestämt mig att detta får bli en svullar vecka, och nästa vecka, då jävlar kör vi, det blir promenad med hunden varje morgon i 20-30 min, träna minst 3-4 ggr. och sen 30-40mins promenad med hund på eftermidda/kväll

                                                  
 


I måndags åt jag iofs soppa, bond soppa så jävla gott, igår så skulle vi äta sushi, men men. Det blev revben och råstekt potatis, gott. ikväll blir det sushi, och på torsdag blir det massor av friterat röror m.m, fredag blir det restaurang igen och massa vin, lördag är det brunch ( hur nyttigt är det?) på kvällenblir det antagligen pub mat, eftersom vi skall till ölmässan, söndag blir det säkert också svull, champagne & vin, och god mat, säkert någon god och fettig efterrätt om jag känner gunilla rätt :P


det här funkar inte längre, det blir att åka till city gross eller coop och inhandla alla nödvändiga smalmats grejor, det blir kött,kött,kött, grönsaker,grönsaker, ägg, mjölk, bulgur, frukter m.m


Skall få med mig daniel också, nu jävlar skall det gås ner i vikt.


                                    


mat:

Köttfärssås med grönsaker

Köttgryta med väldigt lite råris och massor av grönsaker

Lax med keso

Köttsoppa

Kyckling med keso och bulgur

Sallader/Ceasar (klassiker till lunch)

lövbiff med grönsaker i ugn

wook med fläskfile

fläskfile i ugn med grönsaker, typ sparris minimajs osv

oxfile m wookade grönsaker och ostronsås

Köttbullar m gräddsås och ugnsgrönsaker


Och till frukost blir det 2 ägg, eller en herbalifeshake + 1 knäcke bröd.

Gröt + en frukt


INGA UNDANTAG :p


Av kajsa - 24 september 2007 10:25

För jag inte skall glömma bort något denna häktiska vecka så skriver jag:


Måndag: Gå ut med hunden! :) Lägga in tvätten jag vek igår, sedan lura med daniel till solna centrum (jag jag hatar stället, men det är närmsta med panduro) AIK-DJURGÅRDEN

Tisdag: Jag & daniel lovade varandra att äta Sushi, and sushi it is. Fortstätta m album. (desperate house wifes 21.00)

Onsdag: stycka en oxe, jag ABSOLUT göra klar albumet! (viktigt)

Torsdag: klockan 12:00 Motorrik kurs MDS. 15:00 basta på jobbet.

18:00 Restaurang, gott.

Fredag: jessica slutar :/ På kvällen är det Mattias Dahlgrens nya restaurang som gäller.

Lördag: Brunch på förmiddagen (fira Ann-charlotte) på kvällen blir det Ölmässan (& ta foto för present)

Söndag: Antagligen städa lite, och sedan vid 4-5 tiden är det dags att fia T & G´s bröllopsdag 35 år.



puhh

Av kajsa - 21 september 2007 14:55

jag hittade den med hjälp av hempa..


SGH-ZV40


Men fortfarande, är det någon som vet hur jag får borta detta?

Av kajsa - 21 september 2007 14:41

Jag behöver hjälp, jag minns inte vad min mobil telefon hetter, och jag hittar den absolut inte på internet, bara en massa jävla bilder på den, och det hjälper mig verkligen inte.


Det är så här, att min mobil har börjat (gjort nu i ett halv) tagit fotona upp och ner, och det är väldigt frusterrande, jag andvänder nästan aldrig min kamera på telefonen, men när jag väl vill göra det, så är det sinnessjukt svårt att göra det, och så tar den fotona spegelvänt.

Jag vet inte vad som har hänt?

Hur gör jag för att få bort detta?


Det är en samsung / rosa

Av kajsa - 18 september 2007 14:57

Ikväll laddar vi upp rikigt ordentligt, 21.00 smäller det.


När jag kommer hem skall jag ta ut voffsen på en runda runt slottet och lillsjön, sen skall jag laga mat, sen träning i sporthallarna(om jag orkar känner mig lite dåsig) after skall jag göra i ordning mina naglar, sen klockan 21.00 skall jag mysa ihop mig i en filt tillsammans med en sovande hund och en STOR kopp thé, och kolla på Desperate Housewifes


Go to fullsize image

Av kajsa - 17 september 2007 14:43

I fredags blev det hastigt och lust ett besök till Lux, det var väldigt roligt att vara tillbaka, jag kände mig fortfarande hemma :) God mat, och trevlig sällskap. I lördags morse var vi och lämnade Zäta hos Gunilla och Tony, för att sedan åka till central badet 08:10 var vi där, åt frukost, jag gick och simmade i bassängen, till 9:25 då daniel hade massage 9:00, sen gick jag och solade, mm varmt och skönt. Efter det gick vi till bubbelpoolen och bubblade lite, sen hämtade vi Zäta och åkte ut till landet, där han fick springa som en tok, vid 4 tiden åkte vi över till Gunnarssons, hade 5-kamp och åt gott, åkte tillbaka till landet vid 12 tiden, i söndags skulle vi åka tidigt från landet, men det blev vid 3 tiden, jag och emelie låg och kollade IDOL (????) hela eftermiddagen, i brist på annat, förstår varför folk gillar det.

Det är ju människor som gör bort sig TOTALT..

Sen åkte vi till täby centrum, handlade kantareller,

åkte hem och gjorde kantarell paj och sen fruktsallad. Kollade på Shreak 3, men jag somnade vid 8:20.

Gick och la mig vid 8:50, somnade ganska exakt klockan 21:00





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards