Alla inlägg under oktober 2007

Av kajsa - 31 oktober 2007 11:17

23 novemeber kl 15:45 hoppar jag och emelie på tåget till Skåne.

Men detta är ett mjölktåg, vi är framme 21:00, så det är tur att man har sällskap.


Eftersom vi kommer att komma fram så sent, så skall jag inhandla lite mat till tåg resan, skall höra med Emelie om jag skall handla till henne med, tänkte jag kunde handla sallad och bröd (så kanske hon kan handla dricka och fika) Funderar på ceasar sallad ifrån Shell, den är väldigt god faktist, fast man inte skulle kunna tror det, eller så kanske det blir så att jag får fixa ihop en själv, att jag åker till City gross och handlar 2 påsar Ceasar och lite kyckling. Det kanske vore det bästa?  Efter som Emelie jobbar på Nk kan hon då handla med sig dom grymt goda Choklad bullarna som är helt underbar, det är som en kanelbulle fast med choklad istället.


Caesarsallad

Av kajsa - 31 oktober 2007 10:41

Gjorde en liten härlig bakgrund veckan till ära.


Jag har varit sjuk sedan i söndags, fick feber efter att vi hade varit ute i Haga Parken och gått, vi köpte mackor på Sandy´s och skyndade hem så jag kunde lägga mig i soffan och vila, och vi kollade på Råttatouile, den var ganska mysig. I måndags var jag hemma från jobbet, hade fortfarande feber, men det var mest ont i halsen som var jobbigt. Igår tänkte jag gå till jobbet vid 8:30 men så ringde jag och hörde hur det gick för dom, jag behövde inte komma, så jag slände mig på soffan igen och somnade.

Vid 12:30 gick jag till jobbet och åt lunch, sen åkte jag med daniel till Ikea, för att hjälpa han inhandla grejor till en lokal, så jag jobbade alltså ca 3 timmar igår, men det räckte, var helt slut på kvällen.


Och nu sitter jag här och svettas som en gris, jag precis tagit magnesyl och c-vitaminer får hoppas att det blir bättre om en liten stund Zäta, som har fått lida lite dom här 2 dagarna för att jag har varit sjuk.

Av kajsa - 27 oktober 2007 10:43
http://www.youtube.com/watch?v=9pk3J9-1-UA

Det finns en låt, som verkligen kan få mig att gråta.

Den är så himla fin, jag gillar inte Lars Winnerbäck för fem öre, men jag är helt frälst i denna låten, den är så JÄVLA vacker.


jag skulle kunna leva utan den där blicken
som får mig ur balans
jag skulle sakna den där stunden som vi har
när vi till slut har blivit sams
jag kanske skulle söka upp
kontakter som jag tappat
som jag varit med
förut nånstans
jag antar det finns nån du skulle ringa
om jag inte fanns

jag kanske skulle leta upp nån yngre
som en fjäder i hatten
det skulle bli för tomt om ingen fanns där
som värmde mig i natten
men jag skulle aldrig ha tålamod nog
att bli förstådd
ingen känner mig
så väl som du
jag skulle fastna i min ensamhet igen
om du lämnade mig nu



http://www.youtube.com/watch?v=9pk3J9-1-UA

:)

Av kajsa - 27 oktober 2007 09:54

 



Har precis varit ute med Zäta i 35 min nu på förrmiddagen, Daniel har åkt i väg till Robert och hjälper han att planetera häck. Emelie har varit här och hämtat lite grejor dom ville låna inför festen ikväll.

Och när jag kom tillbaka från promenaden med zäta, tänkte jag att jag skulle ställa mig på vågen, och vad visade den ?? Jo, att jag har gått ner hela 4 kilo sen i augusti. Då blev jag otroligt glad. :)


Aja, back to busniess, jag brukar ju inte blogga på helgen, men var nu tvungen att dela med mig av min glädje, men jag skall ner minst 2 kg till, för att jag skall känna mig nöjd.


Nu skall jag tömma diskmaskinen, och sen dammsuga lite, sen tänkte jag kanske baka muffins, haha jag vet att det inte är så bra när man är på väg att gå ner i vikt, men va fan!

Av kajsa - 26 oktober 2007 14:19

Det ligger en present till mig och väntar i Daniels bil.

Jag vet vad det är, men jag skall testa om den passar.

Tänk min lilla Daniel är så söt och köper fina saker till mig titt som tätt.


Ett rött hjärta, som symbolen oftast avbildas.

Av kajsa - 26 oktober 2007 08:17


Bröst Cancer fonden




Självklart bär jag bandet även iår.

Jag köper det nya bandet varje år, och det gynnar en fond men även mig själv, jag är besatt av rosa!

Jag har försökt tona ner lite grann, förut hade jag något rosa på mig varje dag, nu blir det kanske en gång i veckan, måste tänka på att jag inte är 10 år länge och kan springa runt i rosa grejor hela dagarna ;)

Idag har jag iaf rosa klänning, rosa linne under och rosa smycke.

Med svarta legging och svarta lack stövlar till.

Känns helt okej, inte rikigt så flickigt :)



Stöd Rosa bandet

Av kajsa - 25 oktober 2007 15:22

Jag brukar alltid börja fundera på julklappar direkt efter sommaren.

Brukar komma på ganska så bra till bra många, MEN sen har jag problem med dom som står mig närmst,  jag vill ge något betydelsefullt och fint.

Alltså: Mamma, Daniel, min bror Olle.


Förra året gav jag ett heldag här uppe till mamma, med massage, lunch, besök på skansen, musée besök osv mat på kvällen, det var väldigt uppskattat och vi hade en jätte mysig dag.

Men det känns lite tjatigt att ge något liknande även om hon uppskattade det.


Till daniel kommer jag inte ens ihåg vad jag gav, eftersom han alltid överträffas sig själv med sina presenter och julklappar, i Julas fick jag en weekend resa till Rom och en DKNY väska och parfym, människan har inga hämningar, haha!


Men jag tror att jag och daniel har kommit fram till en bra sak som min kära bror skall få, som jag tror han kommer hoppa högt upp när han öppnar :)

Hoppas det iaf.

Och nu har vi ju lilla Hanna som det också skall inhandlas julklappar till, förra året blev det inget speciellt, eftersom hon var så lite, kommer ihåg att hon fick ett pussel och kläder tror jag.


Men jag funderar starkt på att köpa en liten cykel med flak till henne detta året, eller kanske något annat roligt, gärna någon stor julklapp med FINT papper :)

Till min kusin stina är det aldrig svårt, denna lilla Ängel blir glad av allt.

Tror jag skall inhandla en söt klänning till henne.


Till daniels brors barn har jag redan börjat handla :) Dom är så mysigt och är också väldigt tacksamma och blir glada för allt, men jag vet allt vad jag skall inhandla (närme jul, om det behöver bytas) till söta Irmelin, som hon är lite halv tokig i , liksom jag..


Så vad skall jag nu handla till Daniel & Mamma är det någon som har något förslag?

Gud jag känner att jag skulle kunna skriva en hel bok om vad som kan inhandlads till julklappar, men ni tröttnar väl på mig, så jag borde nog sluta.


Måste också säga att jag vill ha något väldigt speciellt till min älskade vän Emelie, när hon fyllde 20 i våras fick hon ett jätte fint silver armand med 2 hjärtan. Som hon andvänder flittigt varje dag. Är jätte glad för det.

Det är roligt att ge smycke till henne, då hon uppskattar det..


Nej nu får det vara nog

Av kajsa - 25 oktober 2007 08:15

Tiden och dagarna bara rinner iväg.


Idag är det torsdag, och imorgon eftermiddag börjar helgen.

Vi skall förhoppningsvis åka ifrån jobbet redan vid 13:00-14:00 för att åka till landet, (så vi slipper kön) Och då kan man jobba lite på dagen också.

Väl där ute skall jag gå en promeniks med Zäta medans Daniel jobbar, sen skall jag väl laga mat och göra vanliga hushållssysslor. Men jag vet inte rikigt vad jag skall laga, det beror på hur många vi är. Funderade på en gryta, om vi skall åka ut så tidigt då kan man börja tidigt med grytan och då blir den ju extra god och mustig om den får stå i så många timmar.


På lördag blir det nog hemfärd ganska så tidigt, det blir iaf en promenad ner till vattnet tror jag på morgonen innan vi åker hem, så zäta får sin långa runda på lördag också, när vi kommer hem skall vi väl bara dumpa vår väskor, sen sticker vi in till stan. Vid 19:30 skall vi vara hemma hos Peter, och fira honom. Söndag blir det helst film dag, på morgonen åker vi väl iväg någon stans och går, kanske Djurgården denna helgen?


Mm, förövrigt var jag ganska produktiv idag, kom hem gjorde iordning Gulaschen så att den kunde stå och koka medans jag var ute med zäta.

Gick ut 16:30 och var hemma 17:20 Zäta fick mat, jag fortsatte med grytan.


Sen tvättade jag lite, veck tvätt, städa toaletten, bäddade rent i sängen, åt, hängde tvätt, somnade på soffan, gick ut med zäta, kollade på tv i sängen, somnade, vaknade klockan 00:00 då Daniel hade kommit hem från jobbet, och gick och la sig..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards